Профорієнтаційна pобота
Завдання заходів профорієнтації у школі:
*ознайомити учнів із професіями;
*навчити робити правильний вибір;
*виховати спрямованість на самопізнання, яке допоможе визначитися з професією;
*навчити співставляти свої вміння з вимогами до конкретної професії;
*показати, як скласти план оволодіння професією;
*забезпечити розвиток важливих для здобуття професії якостей особистості.
ПРОФОРІЄНТАЦІЙНИЙ БУКЛЕТ ДЛЯ МОЛОДІ
Буклет розроблено Міністерством молоді та спорту України, Міністерством освіти і науки України, Державною службою зайнятості та громадською організацією «Центр «Розвиток корпоративної соціальної відповідальності» за підтримки Фонду ООН у галузі народонаселення у рамках спільного плану дій з метою здійснення ефективної профорієнтаційної роботи серед молоді, її професійного та кар’єрного консультування. Буклет включає ефективні інструменти для молоді, яка прагне свідомо обирати майбутню професію та розвивати свою кар’єру, а також для фахівців, які допомагають молоді з професійним самовизначення та кар’єрним розвитком. Матеріали для буклету надано МОН, Мінмолодьспорту, ДСЗ та партнерськими організаціями.
“Хочу”, “можу”, “треба”: що потрібно врахувати абітурієнтам під час вибору фаху
Міністерство освіти і науки України опублікувало поради щодо вибору майбутньої професії для вступників.
Щоб зрозуміти, на яку спеціальність вступати, абітурієнтам пропонують визначитися із трьома ключовими питаннями:
“Чого я хочу?”: відповідь на це питання потребує розуміння, чим хочеться займатися, яка робота була б ідеальною (з людьми, із технікою, прикладна чи розумова, на свіжому повітрі чи в приміщенні, з дому чи в офісі тощо);
“Що я можу?”: які навички вже є (догляд за тваринами, куховарство, малювання тощо) і які школяр чи школярка опановують зараз;
“Що треба?”: тут може знадобитися допомога дорослих – варто з’ясувати, які професії зараз користуються попитом на ринку праці, переглянути вакансії за ними на сайтах із пошуку роботи.
Окремо варто виписати свої “не хочу”, “не буду” і “не можу”: чим займатися не подобається, яка діяльність не приваблює за жодні гроші, для чого бракує вмінь і навичок.
На останньому етапі рекомендують пошукати в написаному закономірності, залучити батьків або вчителя, щоб порадитися.